بازآفرینی صنعت خودرو
انتشار: فروردین 29، 1400
بروزرسانی: 19 آذر 1404

بازآفرینی صنعت خودرو

بازآفرینی صنعت خودرو

اما اگر شرکتی می خواست محصولات دیگر گوگل (مثل نقشه یا دستیار صوتی) را نیز در داشبورد خودروهایش داشته باشد، باید با گوگل قرارداد می بست. گوگل یک بسته با عنوان «خدمات خودرویی گوگل» (Google Automotive Services) را به خودروسازان می فروشد. این بسته، امتیاز دسترسی به محصولاتی مثل نقشه گوگل را به خودروساز می دهد و البته خودروساز نیز باید با شرایط گوگل برای استفاده از پلی استور و نیز دستیار صوتی اش موافقت کند. اما کرایسلر، جیب و پلیموث فقط به استفاده از سیستم عامل اندروید قناعت کردند و در مقابل، تصمیم گرفتند از دستیار صوتی آمازون (یعنی الکسا) و نیز نرم افزار تام تام به عنوان بازار مسیریابی استفاده کنند. جنرال موتورز در ابتدا تاکید داشت که از سامانه جهت یابی خودش موسوم به مپس پلاس (+ Maps) استفاده کند. اما پس از مدتی، تسلیم شد و همه محصولات این شرکت از ابتدای ۲۰۲۲ به بسته کامل محصولات گوگل مجهز خواهند بود.

  • زنجیره تامین خودرو شامل تمام مواد، خدمات و قطعات ورودی و خروجی مرتبط با عملیات تجاری است.
  • اوتوواز اکنون قطعات موتور رنو را به بزرگترین رقیب داخلی ایران خودرو، یعنی شرکت "سایپا" عرضه می کند.
  • حالا یک شبه تقریبا همه آن شرکت های خارجی چمدان های خود را بسته اند و رفته اند.
  • • مقاصد صادراتی و دیپلماسی خودرویی با سیاست های تشویقی و تامین مالی به هنگام و به اندازه و ارزیابی و گزارش پیشرفت ها به مردم.

حال بگذریم از هزینه های پنهانی که خودروسازان خصوصی باید برای دور زدن تحریم های سیاسی بپردازند یا هزینه هایی که خودروسازان چینی تنها به دلیل مشارکت با خودروسازان ایرانی در زمان تحریم، از خودروسازان خصوصی دریافت می کنند. ۲- از ابتدای سال جاری افزایش ۲۷ درصدی حقوق و دستمزد از سوی دولت ابلاغ شده است. ضمن طراحی این سازوکار، مانند اکثر کشور ها برای شروع کار در بخش خودرو های سبک حداقل ۴۰% ساخت داخل الزامی است و در غیر این صورت تعرفه cbu خواهد بود. هوش مصنوعی به راننده ی خودکار کمک می کند اشیا اطراف وسیله نقلیه را به خوبی و در زمان درست تشخیص دهد و بهتر تصمیم بگیرد. همچنین در زمینه ی بهبود فرایند نگهداری و تشخیص تعمیرات لازم برای اتومبیل هم نقش مؤثری خواهد داشت.

تجربه خرید خودرو

علاوه بر این تحریم ها و مشکلات داخلی اقتصادی، مانعی بزرگ برای خودروسازان به منظور رشد تولید خودروی باکیفیت مطابق با استانداردهای جهانی شده است. متاسفانه وقتی قیمت ارز در حال نوسان است، فروش خودروهایی صفر وارد شده، متوقف می شود و واردکنندگان منتظر افزایش بیشتر و رسیدن به ثبات هستند. پس افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو را افزایش می دهد و وجود تقاضا و عدم عرضه، باعث تشدید افزایش قیمت می شود. صنایع مختلفی امروز روز در دنیا وجود دارند که می توان با استفاده از آن بسیاری از کارها و فعالیت های روزانه و اقتصادی را انجام داد. یکی از صنایع بسیار مهم که در دنیا از اهمیت بسیاری برخوردار است، صنعت خودروسازی است. لذا این صنعت امروزه توانسته اقتصاد کشورهای مختلفی را در دست بگیرد و افراد با استفاده از آن به بالاترین سطح بنیه مالی برسند.

اضافه کار ۴۱۲ میلیون تومانی معاون صندوق ذخیره فرهنگیان از جیب معلمان!

در سال ۱۳۴۱ ایران ناسیونال (ایران خودرو) تأسیس و در سال ۱۳۴۵ اولین خودروی همه گیر تولید داخل یعنی پیکان تولید شد.[۳] در سال ۴۷ بیش از ۱۲ هزار دستگاه پیکان در ایران ساخته شد در حالی که تیراژ تولید بقیه خودروهای ذکر شده حداکثر از ۲۰۰۰ دستگاه تجاوز نمی کرد. این روند همچنان ادامه داشت تا سال ۵۱ حدود ۱۲۰ هزار دستگاه پیکان ساخت ایران در خیابان های تهران و دیگر شهرستان ها تردد می کردند. این تعداد در سال ۵۷ و پیش از انقلاب اسلامی با رشد نسبتاً زیادی به بیش از ۴۳۲ هزار دستگاه در سال ۵۷ رسید.

قیمت تارا اتومات و دنده ای +جدول

با توجه به آمار ها؛ در ایالت متحده از هر هزار نفر 837 نفر مالک خودرو هستند، این عدد برای ژاپن، آلمان، بریتانیا و فرانسه به ترتیب 591 ،589 ،579 و 569 و برای چین، تنها 173 نفر است. در قسمت بهای تمام شده تولید نیز، کمینه هزینه ی ساخت یک خودروی اقتصادی بین 10 تا 20 دلار است. این مبلغ از حداقل 20 هزار دلار هزینه بدنه و 10 هزار دلار هزینه موتور تشکیل شده است. حاشیه سود پیش از مالیات بسیاری از بزرگ ترین خودروسازهای دنیا کمتر از 10 درصد است.